Obraz kursu Pedagog specjalny – jego rola i zadania w szkole
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne

Zakres tematyczny:

  • Zatrudnienie pedagoga specjalnego w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego.
  • Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
  • Dokumentacja pedagoga specjalnego.
  • Rewalidacja – propozycje ćwiczeń i dobre praktyki.
  • Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Przykładowe karty pracy.

Obraz kursu „Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki do pracy”
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne
Nr formy 91
Seminarium „Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki do pracy”

Adresaci:
nauczyciele, specjaliści oraz wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia

Zakres tematyczny:
  • Znajomość zasad dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Znajomość przyczyn i objawów dziecka ze spektrum autyzmu.
  • Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych.
  • Umiejętność pracy z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera.
Kierownik formy: Magdalena Mikulczyk

Osoby prowadzące: Magdalena Mikulczyk, nauczyciel-konsultant ds. pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach

Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł

Termin i miejsce rozpoczęcia: 16 października – 16 listopada 2023 r., zajęcia online na platformie Moodle Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach

Zgłoszenie zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/
Obraz kursu Warsztaty metodyczne e-learning na platformie Moodle „Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne

Zakres tematyczny

  • Prawo oświatowe – obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – jak rozpoznawać potrzeby edukacyjne uczniów.
  • Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Zasady konstruowania WOPFU oraz IPET.
  • Prowadzenie dokumentacji, monitorowanie, ewaluacja.
Kierownik formy: Teresa Uszyńska
Osoby prowadzące: Teresa Uszyńska, nauczyciel-konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł
Termin i miejsce rozpoczęcia:
13 listopada 2023 r. – 24 listopada 2023 r., platforma Moodle Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Zgłoszenie zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/

Obraz kursu Warsztaty metodyczne e-learning na platformie Moodle „WOPFU i IPET krok po kroku"
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne


Nr formy: 87
Zakres tematyczny:

  • Prawo oświatowe – obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 
  • Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – strategia działania zespołu. 
  • WOPFU – konstruowanie dokumentu – przykłady realizacji. 
  • IPET – opracowanie dokumentu – przykłady. 
  • Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej – obszary, narzędzia. 
  • Prowadzenie dokumentacji, monitorowanie, ewaluacja.

Kierownik formy: Teresa Uszyńska
Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł

Termin i miejsce rozpoczęcia: 28 września 2023 r., platforma Moodle Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach

Zgłoszenie: zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/