Obraz kursu Pedagog specjalny – jego rola i zadania w szkole
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne
Zakres tematyczny:
- Zatrudnienie pedagoga specjalnego w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego.
- Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
- Dokumentacja pedagoga specjalnego.
- Rewalidacja – propozycje ćwiczeń i dobre praktyki.
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Przykładowe karty pracy.
Obraz kursu „Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki do pracy”
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne
Nr formy 91
Seminarium „Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – wskazówki do pracy”
nauczyciele, specjaliści oraz wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia
Zakres tematyczny:
- Znajomość zasad dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Znajomość przyczyn i objawów dziecka ze spektrum autyzmu.
- Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych.
- Umiejętność pracy z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera.
Kierownik formy: Magdalena Mikulczyk
Osoby prowadzące: Magdalena Mikulczyk, nauczyciel-konsultant ds. pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł
Termin i miejsce rozpoczęcia: 16 października – 16 listopada 2023 r., zajęcia online na platformie Moodle Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Zgłoszenie zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/
Obraz kursu Warsztaty metodyczne e-learning na platformie Moodle „Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne
Zakres tematyczny
- Prawo oświatowe – obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – jak rozpoznawać potrzeby edukacyjne uczniów.
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Zasady konstruowania WOPFU oraz IPET.
- Prowadzenie dokumentacji, monitorowanie, ewaluacja.
Osoby prowadzące: Teresa Uszyńska, nauczyciel-konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł
Termin i miejsce rozpoczęcia:
13 listopada 2023 r. – 24 listopada 2023 r., platforma Moodle Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Zgłoszenie zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/
Obraz kursu Warsztaty metodyczne e-learning na platformie Moodle „WOPFU i IPET krok po kroku"
Umiejętności wychowawcze, psychologiczne, specjalne potrzeby edukacyjne
Nr formy: 87
Zakres tematyczny:
- Prawo oświatowe – obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – strategia działania zespołu.
- WOPFU – konstruowanie dokumentu – przykłady realizacji.
- IPET – opracowanie dokumentu – przykłady.
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej – obszary, narzędzia.
- Prowadzenie dokumentacji, monitorowanie, ewaluacja.
Kierownik formy: Teresa Uszyńska
Liczba godzin: 20
Koszt: 30 zł
Termin i miejsce
rozpoczęcia: 28 września 2023 r., platforma Moodle Centrum Rozwoju
Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach
Zgłoszenie: zapisy online: https://www.creskierniewice.edu.pl/szkolenia/zapisy/